3ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ
Υποενότητα: Ρομποτική, STEM/STEAM, Νέες Τεχνολογίες, Γνωρίζω τα επαγγέλματα
Θεματική ενότητα: "Μικροί Μετεωρολόγοι" (ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ STEM)
Αριθμός εργαστηρίων: 3
Χρονική διάρκεια υλοποίησης: Φεβρουάριος-Μάρτιος
Με την εφαρμογή σχεδίων δραστηριοτήτων STEM/STEAM που βασίζονται σε πραγματικά προβλήματα, οι μαθητές διερευνούν τις παραμέτρους που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την επίλυση τους, χρησιμοποιούν δημιουργικά τις ψηφιακές τεχνολογίες, σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας μοντέλα με απλά υλικά συνδυάζοντας τα δημιουργικά με ρομποτικές διατάξεις. Εργάζονται με βάση μια διευρυμένη προσέγγιση των προβλημάτων, λαμβάνοντας υπόψη και τα θέματα της βιωσιμότητας και των επιπτώσεων των προτεινόμενων λύσεων. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες, για το σχεδιασμό της λύσης με βάση συγκεκριμένες απαιτήσεις που τίθενται με μορφή προκλήσεων διερευνούν τις δυνατότητες που προσφέρουν τα διαθέσιμα υλικά. Σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τα μοντέλα τους προσδιορίζοντας τα ισχυρά τους σημεία αλλά και τις αδυναμίες του σχεδιασμού, ενώ μέσα από την αλληλεπίδραση με τις άλλες ομάδες αναπροσαρμόζουν τους σχεδιασμούς τους. Τέλος οι ομάδες παρουσιάζουν τα προϊόντα της εργασίας τους.
Το πρόγραμμα "Μικροί Μετεωρολόγοι"
Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες, με έναυσμα τις καιρικές συνθήκες, προβληματίζονται για τις μεταβολές τους και τις καταγράφουν καθημερινά χρησιμοποιώντας πολυτροπικά μέσα, ενώ τις συσχετίζουν με τις επιδράσεις που έχουν στην καθημερινότητα τους. Οι μαθητές συλλέγουν δεδομένα τόσο με απλά όργανα όσο και με ψηφιακές συσκευές που προγραμματίζουν. Η χρήση των ρομποτικών συσκευών είναι ενταγμένη στο πλαίσιο καλλιέργειας μιας δομημένης νοητικής διαδικασίας της μορφής Προβληματίζομαι-Σκέφτομαι-Ενεργώ, με επεκτάσεις στη συνολική νοητική ανάπτυξη των μαθητών. Με τις προτεινόμενες διαδικασίες γίνεται η σύνδεση των καιρικών φαινομένων με τις επιδράσεις τους στην κοινωνία και το περιβάλλον, μέσα από παιγνιώδεις διαδικασίες, ενώ η χρήση των ψηφιακών μέσων είναι στοχευμένη και συνδυαστική. Τέλος, οι ομάδες παρουσιάζουν τα προϊόντα της εργασίας τους
1ο Εργαστήριο: Νέες Τεχνολογίες "Τι καιρό έχουμε σήμερα;"
Τα μαθησιακά προσδοκώμενα αποτελέσματα του 1ου εργαστηρίου είναι να μπορούν να συμμετέχουν σε μια συζήτηση και να χρησιμοποιούν στοιχειώδη επιχειρηματολογία, να περιγράφουν τις μεταβολές του καιρού και άλλα μετεωρολογικά φαινόμενα, να συνδέουν τον καιρό με καθημερινές συνήθειες των ανθρώπων, να" παίζουν" με τα εργαλεία ελεύθερης σχεδίασης και να κάνουν δικές τους συνθέσεις ( Tux Paint), να αντιλαμβάνονται και να αναπαράγουν δεδομένα μοτίβα.
ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ
3ο Εργαστήριο - STEM/ STEAM
Στόχος του 3ου εργαστηρίου είναι να μάθουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν το κατάλληλο λογισμικό για να εκτελούν παιχνίδια εξερεύνησης και επίλυσης απλών προβλημάτων. Επίσης, μέσω των μετεωρολογικών εργαλείων που θα κατασκευάσουν, θα διαπιστώσουν πως μετράμε τη βροχή και τον αέρα.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟΥ ΚΑΙ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟ
.jpg)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου