The ring of fire


 Το eTwinning πρόγραμμα με τίτλο "The ring of fire"- "Το δαχτυλίδι της φωτιάς", υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2023-2024 με τη συνεργασία νηπιαγωγείων από την Κύπρο, την Ελλάδα και την Πολωνία. «Το Δαχτυλίδι της Φωτιάς» είναι η γεωγραφική περιοχή γύρω από τις άκρες του Ειρηνικού Ωκεανού. Πήρε το όνομά του από το σχήμα του πετάλου και έχει τα πιο ενεργά ηφαίστεια και σεισμούς από οποιοδήποτε άλλο μέρος στη γη. Εκτείνεται σε 40.000 χλμ και έχει 755 ηφαίστεια. Ο ήρωάς μας, ο θεός Ήφαιστος, ανέλαβε να παρουσιάσει στους μικρούς μας μαθητές τους σημαντικότερους φυσικούς κινδύνους και καταστροφές: ηφαίστεια, σεισμούς, πυρκαγιές, πλημμύρες και τσουνάμι αλλά και τα μέτρα προστασίας από αυτές. Πριν ξεκινήσουμε το έργο δώσαμε στα παιδιά ένα ερωτηματολόγιο προκειμένου να ανιχνεύσουμε τις πρότερες γνώσεις τους για τα θέματα που πρόκειται να εξετάσουμε


Οι απαντήσεις των παιδιών έδειξαν ότι γνωρίζουν κάποια πράγματα για το ηφαίστειο, λιγότερα για το σεισμό, δεν γνωρίζουν τις πλημμύρες και το τσουνάμι.

Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα στέλνοντας μήνυμα στους νέους μας φίλους



Ξεκινήσαμε μιλώντας για την πλοκή του έργου. Γνωρίσαμε τον βασικό χαρακτήρα τον θεό Ήφαιστο




Εντοπίσαμε στην υδρόγειο  τη περιοχή στην οποία βρίσκεται το δαχτυλίδι της φωτιάς, εξηγήσαμε στα παιδιά την προέλευση της ονομασίας του και ζωγραφίσαμε το πρώτο μας ηφαίστειο



Πήραμε μέρος σε διαγωνισμό ζωγραφικής μεταξύ των εταίρων μας δημιουργώντας το δικό μας ομαδικό ηφαίστειο




Τα παιδιά ψηφίζουν το ηφαίστειο των συνεργατών μας που τους άρεσε περισσότερο


Πήραμε μέρος στην ευρωπαϊκή εβδομάδα του κώδικα με το συνεργατικό παιχνίδι " The ring of fire-The volcano will errupt"







Αφού ολοκληρώσαμε τις εισαγωγικές μας δράσεις προχωρήσαμε στην πρώτη ενότητα του έργου, τα ηφαίστεια.


1η ενότητα-Ηφαίστεια






Ο Ήφαιστος μας έδωσε τις πρώτες μας αποστολές





Ξεκινήσαμε με τον εννοιολογικό χάρτη "Τι γνωρίζω για το ηφαίστειο" καταγράφοντας τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών


Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και εποπτικό υλικό για να γνωρίσουμε τα ηφαίστεια και είδαμε το ηφαίστειο της Σαντορίνης και της Νισύρου που έχουμε στη χώρα μας


Μάθαμε τα μέρη του ηφαιστείου



Δημιουργήσαμε συνεργατικό λεξικό με τα υπόλοιπα σχολεία σχετικό με τα μέρη του ηφαιστείου, στο οποίο ηχογραφήσαμε στα ελληνικά και στα αγγλικά τις λέξεις "Κεντρικός αγωγός"



Είδαμε πραγματικά ηφαιστειακά πετρώματα που έφερε στην τάξη μας ο μικρός μας μαθητής Θ.

Γνωρίσαμε το επάγγελμα του ηφαιστειολόγου


Παίξαμε σχετικά διαδικτυακά παιχνίδια


Δώσαμε στα παιδιά υποθετικά σενάρια ώστε να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με τα μέτρα προστασίας σε περίπτωση έκρηξης ηφαιστείου


Στη συνέχεια προχωρήσαμε στις STEAM δράσεις

Φυσικές Επιστήμες

Για να κατανοήσουμε το φαινόμενο της έκρηξης του ηφαιστείου πραγματοποιήσαμε πείραμα με μαγειρική σόδα και ξύδι


Τα παιδιά κατέγραψαν τις προβλέψεις τους πριν από το πείραμα και τα συμπεράσματα τους μετά.


Στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε άλλο τρόπο προσομοίωσης της έκρηξης, αυτή τη φορά χρησιμοποιώντας κρύο και ζεστό νερό και χρώμα ώστε η διαδικασία να γίνει ακόμα πιο εμφανής και κατανοητή στα παιδιά




Τεχνολογία
"Οδήγησε το drone στον κρατήρα του ηφαιστείου"



Ζωγραφική με κώδικα


Μηχανική

Παρακολουθήσαμε βίντεο με οδηγίες και πραγματοποιήσαμε νέο πείραμα για να δούμε πως το μάγμα εισχωρεί στα πετρώματα και βγαίνει στην επιφάνεια της γης




Τέχνη




Μαθηματικά




Ολοκληρώνοντας τις αποστολές μας, δημιουργήσαμε νέο εννοιολογικό χάρτη με τίτλο "Τι έμαθα για τα ηφαίστεια" προκειμένου να ελέγξουμε τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις των παιδιών

 
Και ήρθε η ώρα για την ανταμοιβή μας, τρεις εικόνες. Τι να σημαίνουν άραγε; Θα το μάθουμε στο κοντινό μέλλον...


2η Ενότητα-Σεισμός




Ο Ήφαιστος μας έστειλε τις αποστολές μας για τη νέα ενότητα



Ξεκινήσαμε δημιουργώντας εννοιολογικό χάρτη με τίτλο " Τι γνωρίζω για τον σεισμό"


Η πλειοψηφία των μαθητών δήλωσε ότι δεν γνωρίζει τίποτα για τον σεισμό

Στην ερώτηση "Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη σεισμός;" η απάντηση των παιδιών ήταν "Εγκέλαδος"


Ο μύθος του Εγκέλαδου

Γνωρίσαμε τον Εγκέλαδο που σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία ήταν υπεύθυνος για το φαινόμενο του σεισμού


Του γράψαμε ένα γράμμα για να του πούμε να μην κουνιέται πολύ για να μη γίνεται σεισμός γιατί τον φοβόμαστε!



Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε πλούσιο εποπτικό υλικό ώστε να βοηθήσουμε τους μικρούς μας μαθητές να κατανοήσουν το φαινόμενο








Αφού μάθαμε για το φαινόμενο του σεισμού, ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε και πως μπορούμε να προστατευτούμε. Πραγματοποιήσαμε λοιπόν άσκηση σεισμού


STEAM Δραστηριότητες

Φυσικές Επιστήμες-Δημιουργία σεισμογράφου


Μικρός και μεγάλος σεισμός


Τεχνολογία-Η τσάντα του σεισμού






Μηχανική-Earthquake Table Experiment


Τοποθετήσαμε μπίλιες μέσα σε ένα χάρτινο κουτί και από επάνω τοποθετήσαμε ένα χαρτόνι για να τις καλύψει. Στη συνέχεια κάθε παιδί κατασκεύασε με οικοδομικό υλικό της τάξης μικρά κτίρια. Τα παιδιά με τη σειρά, τοποθέτησαν την κατασκευή τους πάνω στο χαρτόνι και κουνούσαν με δύναμη το κουτί ώστε να ελέγξουν την αντοχή της στο σεισμό. Κάποια κτίρια έπεσαν αμέσως κάποια άλλα δεν έπεσαν καθόλου. Όπως διαπίστωσαν τα παιδιά, τα κτίρια που άντεξαν ήταν αυτά με τη μεγαλύτερη βάση και το μικρότερο ύψος


Τέχνη-Σεισμογράφος


Μαθηματικά-Earthquake safety procedure 



Τι πρέπει λοιπόν να κάνω σε περίπτωση σεισμού;


Πως με κάνει να αισθάνομαι η άσκηση σεισμού;


Διαδικτυακά παιχνίδια


Συνεργατικές δραστηριότητες

Τρίλιζα
με τα παιδάκια της Πολωνίας και την κυρία Άννα Μπέμπενεκ


Συνεργατική ιστορία με τίτλο "Ταξίδι στο εσωτερικό της γης"




Συνεργατικό βιβλίο με συμβουλές για τον σεισμό





Τέλος δημιουργήσαμε εκ νέου εννοιολογικό χάρτη με τίτλο "Τι έμαθα για τον σεισμό"







Ολοκληρώνοντας τις αποστολές μας πήραμε τη δεύτερη ανταμοιβή  μας. Πάλι εικόνες...Μα τι θα τις κάνουμε; Θα μάθουμε μάλλον, σύντομα..




Στο μεταξύ, πλησίαζαν Χριστούγεννα, έτσι μαζί με τα σχολεία συνεργάτες του έργου δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό βιβλίο ευχών



 

3η Ενότητα-Φωτιά


Λάβαμε τις νέες μας αποστολές


Ξεκινήσαμε την ενότητα με εννοιολογικό χάρτη με τίτλο "Τι μου έρχεται στο μυαλό όταν ακούω τη λέξη φωτιά"


Τα παιδιά απάντησαν: το δάσος που καίγεται, ένα ηφαίστειο που κάνει έκρηξη, Πυροσβεστική, το δαχτυλίδι της φωτιάς, ζέστη, μπάρμπεκιου, το φαγητό που καίγεται!

Συνεχίσαμε γνωρίζοντας την ιστορία του Προμηθέα και τον τρόπο με τον οποίο, σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, απόκτησαν οι άνθρωποι την φωτιά


 


Παίξαμε τάνγκραμ σχηματίζοντας τον αετό που έστειλε ο Δίας στον Προμηθέα για να τον τιμωρήσει



Ήρθε η ώρα να μάθουμε πως μπορούμε να προστατευτούμε σε περίπτωση πυρκαγιάς




STEAM Δράσεις

Φυσικές Επιστήμες

Η φωτιά και η πλημμύρα
Γεμίσαμε ένα μπολ με νερό. Τοποθετήσαμε στο κέντρο του ένα ποτηράκι και πάνω σε αυτό βάλαμε ένα ρεσώ το οποίο ανάψαμε. Στη συνέχεια το καλύψαμε με ένα γυάλινο μπολ. Τι συνέβη στο κερί; Τι συνέβη στο νερό; Γιατί;


Τεχνολογία

Beebot
"Απέφυγε τους κινδύνους της φωτιάς και φτάσε στο δάσος με ασφάλεια"


               SUDOKU





Μηχανική 

Κατασκεύασε έναν πυροσβέστη που να μπορεί να ανέβει και να κατέβει στη σκάλα


Το επάγγελμα του Πυροσβέστη



Τέχνη

Δημιουργία πυροσβεστικού οχήματος



Μαθηματικά

Τοποθέτησε τις εικόνες στη σωστή χρονική σειρά






Παιχνίδια online


Συνεργατικές δράσεις

Συνεργατικό επιτραπέζιο
"Το δάσος καίγεται. Ποιος πυροσβέστης θα φτάσει πρώτος για να σβήσει τη φωτιά;" με το 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου



Συνεργατική ιστορία "Οι αστείες περιπέτειες της μικρής σπίθας"


Συνεργατικός χορός




Και κλείσαμε την ενότητα με τη δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με τίτλο "Τι έμαθα για την φωτιά"




Με την ολοκλήρωση των αποστολών μας λάβαμε την τρίτη μας ανταμοιβή. 




Τέλος γιορτάσαμε την μέρα ασφαλούς διαδικτύου με τη δημιουργία αφίσας για τα προσωπικά δεδομένα


4η Ενότητα-Πλημμύρα, Τσουνάμι


                                               Λάβαμε τις νέες μας αποστολές από τον Ήφαιστο


Δημιουργήσαμε εννοιολογικό χάρτη με τίτλο: "Τι γνωρίζεις για τις πλημμύρες και το τσουνάμι"


Γνωρίσαμε τον μύθο του Δευκαλίωνα και της Πύρρας 



Μάθαμε για τις πλημμύρες, τις αιτίες και τις συνέπειες τους, είδαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο και εποπτικό υλικό


Αιτίες


Συνέπειες


Μάθαμε πως μπορούμε να προστατευτούμε σε περίπτωση πλημμύρας


Γνωρίσαμε το τσουνάμι


Και πως μπορούμε να προστατευτούμε από αυτό





STEAM Δράσεις

Φυσικές Επιστήμες

"Πως δημιουργείται το τσουνάμι"



Τεχνολογία
Beebot
"Η μικρή φάλαινα έχασε την οικογένεια της εξαιτίας ενός τσουνάμι. Βοήθησε τη να βρει το δρόμο της"
Το μικρό μας beebot έσυρε τη φάλαινα πίσω στην οικογένεια της!


Μηχανική

Μπορείς να χτίσεις ένα τοίχος για να προστατέψεις τα σπίτια από τα κύματα;

Χρησιμοποιήσαμε ένα ταψάκι από αλουμίνιο, πλαστελίνη για να δημιουργήσουμε το έδαφος, χρωματιστό χαρτόνι για τα σπιτάκια, νερό για να γεμίσουμε το ταψάκι και ένα γυάλινο βάζο για να δημιουργήσουμε τα κύματα


Τα παιδιά επέλεξαν υλικά από την τάξη τους για να φτιάξουν το τοίχος. Συγκεκριμένα πλαστικό φράχτη, γλωσσοπίεστρα και τουβλάκια. Δοκιμάζοντας τα υλικά διαπιστώσαμε ότι ο πλαστικός φράχτης δεν προστάτεψε τα σπιτάκια γιατί είχε κενά ανάμεσα του και άφηνε το νερό να περάσει. Τα γλωσσοπίεστρα τα προστάτεψαν αρκετά. Μόνο λίγο νερό μπήκε από τις άκρες του τοίχου. Τα τουβλάκια ήταν τελικά η καλύτερη επιλογή. Τα σπιτάκια δεν βράχηκαν καθόλου γιατί όπως είπαν χαρακτηριστικά τα παιδιά, δεν είχαν τρύπες και δεν μπορούσε το νερό να περάσει.



Τέχνη-Το μεγάλο κύμα

Ζωγραφίσαμε το δικό μας μεγάλο κύμα όπως ο Χοκουσάι (διάσημος Ιάπωνας καλλιτέχνης, χαράκτης και σκιτσογράφος)




Μαθηματικά

Τα στάδια σχηματισμού τσουνάμι




Συνεργατικό διαδικτυακό παιχνίδι "Safety measures" με την κυρία Όλγα και το 3ο Νηπιαγωγείο Ανατολής Ιωαννίνων 


Συνεργατικό διαδικτυακό φιδάκι με την κυρία Γεωργία και το 2ο Νηπιαγωγείο Μεσσήνης


Φύλλα εργασίας



ΠΛΗΜΜΥΡΑ
Βλέπω, Σκέφτομαι, Αναρωτιέμαι


Ολοκληρώνοντας και προκειμένου να ανιχνεύσουμε τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις των παιδιών δημιουργήσαμε εννοιολογικό χάρτη με το ερώτημα "Τι έμαθα για την πλημμύρα και το τσουνάμι", ατομικά στην τάξη και συνεργατικά με τα μέλη του έργου

ΤΙ ΕΜΑΘΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΜΜΥΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΣΟΥΝΑΜΙ


Έφτασε η ώρα για τις τελικές μας δράσεις! Συνδεθήκαμε διαδικτυακά με  όλα τα σχολεία συνεργάτες και σε ομάδες ταξινομήσαμε τις εικόνες που λάβαμε ως ανταμοιβή στις κατάλληλη στήλη





Ετοιμάσαμε τις μάσκες μας και 



χορέψαμε το τραγούδι "Natural disaster safety song"


Ακολούθησε ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του έργου από όλα παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα



Το 100% των παιδιών δήλωσε ότι του άρεσε πολύ το έργο και θα ήθελε να λάβει μέρος ξανά σε ένα eTwinning έργο στο μέλλον

Συγχαρητήρια λοιπόν στους μικρούς μαθητές για όλη την προσπάθεια τους




 Αγαπητοί γονείς, αφιερώστε λίγη ώρα για την αξιολόγηση του έργου μας. Δεν θα διαρκέσει περισσότερο από 1 λεπτό









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ένα ουράνιο τόξο στην αυλή μου

 Τη σχολική χρονιά 2023-2024 το σχολείο μας συμμετείχε στον 8ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Συγγραφής Παραμυθιού με τίτλο "Ένα ουράνι...